הערכות לא מבוססות

נתונים לא בדוקים על ביקוש נמוך לתחבורה ציבורית בשבת

שר התחבורה מסר נתונים שנשענים על הערכות של מפעילות התחבורה הציבורית, אבל לא על בדיקה שערך משרדו

שר התחבורה, ישראל כץ. צילום: David Fainshtein, Jerusalem. wikipediaשר התחבורה, ישראל כץ. צילום: David Fainshtein, Jerusalem. wikipedia

הביקוש הנמוך לתחבורה ציבורית בשבת אינו מצדיק את הנטל הכלכלי הגבוה של תשלום שכר בעלות כפולה מהרגיל לנהגים שיעבדו ביום המנוחה השבועי או את הפרת הסטטוס-קוו. כך טען בשבוע שעבר שר התחבורה, ישראל כץ, בכנסת.

טענה זאת מתבססת על הערכות ועל דיווחים של החברות המפעילות את התחבורה הציבורית, שלפיהם הביקושים לתחבורה ציבורית בשבת קטנים מאוד, אבל לא על סקרים שנערכו בקרב הנוסעים. כך עולה בדיקה של אתר News1.

לאתר התברר כי במשרד התחבורה לא מכירים את הסקרים שהזכיר בכנסת ח"כ יעקב ליצמן, שלפיהם בחיפה, שבה פועלת תחבורה ציבורית בשבת, יש ארבעה נוסעים בממוצע באוטובוס.

במשרד התחבורה לא מכירים את הסקרים שהזכיר בכנסת ח"כ יעקב ליצמן, שלפיהם בחיפה יש בממוצע ארבעה נוסעים באוטובוס בשבת

ב-News1 מציינים גם, כי בסקר שערך משרד התחבורה בקיץ 2010 נמצא כי הביקוש הגבוה ביותר לתחבורה ציבורית בשעות הלילה הוא בלילה שבין יום שישי לשבת. לפי הסקר, 35% מנוסעי הלילה בתחבורה הציבורית עושים זאת בימי שישי, 25% נוסעים בקווי הלילה בין יום חמישי ליום שישי ובמוצאי שבת נוסעים 20% מנוסעי הלילה. הסקר שיקף את הנתונים באזור חיפה, העיר היחידה שבה מופעלת תחבורה ציבורית בשבת.

הסקר גם התייחס רק לקווי הלילה, שמיועדים להסעת בליינים אל מקומות הבילוי בעיר ובחזרה מהם בשעות הקטנות של הלילה. אין בנתונים כדי ללמד על הביקוש בשבתות בכלל.

לידיעה ב-News1



איך תוכל לפעול?