שר הססטוס-קוו

השר כץ מתנגד לתחבורה ציבורית בשבת

שר התחבורה סבור כי העלות הגבוהה של הפעלת אוטובוסים בשבת אינה מצדיקה את הפרת הסטטוס-קוו

שר התחבורה, ישראל כץ. צילום: David Fainshtein, Jerusalem. wikipediaשר התחבורה, ישראל כץ. צילום: David Fainshtein, Jerusalem. wikipedia

שר התחבורה, ישראל כץ, סבור כי אין הצדקה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. לדעתו צפוי ביקוש נמוך לשירותי התחבורה הציבורית בשבת, שאינו מצדיק את הנטל הכלכלי הגבוה של תשלום שכר בעלות כפולה מהרגיל לנהגים המפעילים אוטובוסים בשבת. עלות זאת, מוסיף כץ, גם אינה מצדיקה את הפרת הסטטוס-קוו.

עידן יוסף כותב ב-News1 כי את עמדתו של שר התחבורה מסר בשמו סגן השר יעקב ליצמן, במסגרת תשובה להצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, שנדחתה בקריאה טרומית. בתוספת אישית לדברי השר ציין ליצמן, כי בסקר שנערך בחיפה, שבה נהוגה הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, נמצא כי יש ארבעה נוסעים בממוצע באוטובוס. עוד הזכיר שבתקופת ממשלת אהוד ברק תמכו אנשי מרצ יוסי שריד ושולמית אלוני בהשארת הסטטוס-קוו על-כנו.

את הצעת החוק להנהיג תחבורה ציבורית בשבת הגישו חברת הכנסת זהבה גלאון ממרצ וקבוצת ח"כים. עשרה ח"כים תמכו בהצעת החוק, שלושים וחמישה התנגדו לה והיא ירדה מן הפרק.

ניצן הורוביץ: הסטטוס קווץ' הצבוע והמזויף בתחבורה יעבור מן העולם ממש כמו חוק טל

ח"כ ניצן הורוביץ מסר בתגובה: "קואליציית נתניהו-ישי ממשיכה להתעלם מזעקתם של מאות אלפי אזרחים, אך החומה של הכפייה הדתית מתחילה להיסדק, והסטטוס קווץ' הצבוע והמזויף בתחבורה יעבור מן העולם ממש כמו חוק טל. לא תיתכן תחבורה ציבורית טובה כשהיא מושבתת כל סוף שבוע. אף בר דעת לא יוותר על מכוניתו ויסתמך על אוטובוסים ורכבות כשביום החופשי היחיד בשבוע הוא מקורקע בביתו. מדובר בשירות חיוני, שהשבתתו בסופי שבוע פוגעת באוכלוסיות החלשות ביותר שאין ידן משגת לתחבורה חלופית".

לידיעה המלאה ב-News1

לידיעה על דחיית ההצעה לתחבורה ציבורית בשבת באתר חדו"ש



איך תוכל לפעול?