רישיון להפריד

המדריך להרחקת חילונים מקווי הפרדה

עידן יוסף מפרסם שיטות שיסייעו לנוסעים חילונים לדעת היכן עוברים קווים שבהם יש הפרדה בין גברים לנשים

גבר חרדי יושב באוטובוס הפרדה בירושלים. 17.05.10. צילום: אביר סולטן, פלאש 90גבר חרדי יושב באוטובוס הפרדה בירושלים. צילום: אביר סולטן, פלאש 90

בעקבות התקרית שבה עוכב אוטובוס שנסע מאשדוד לירושלים, לאחר שנוסעים חרדים ניסו לאלץ את הסטודנטית טניה רוזנבליט לשבת בחלק האחורי של האוטובוס, מפרסם עידן יוסף ב-News1 מעין מדריך להדרת חילונים מקווי הפרדה. יוסף מפרט את השיטות הבאות:

• אין לאפשר עצירה באמצע נסיעה על-מנת לאפשר גביית תשלום מן הנשים (כיום, ביציאה מעיר כמו בית שמש עוצר הנהג את האוטובוס, ניגש לחלקו האחורי וגובה תשלום מן הנוסעות);

• משרד התחבורה יידרש לשלול לאלתר את רישיון הקו ממפעיל שלא יעצור בתחנות אסטרטגיות, כלומר תחנות שכל קווי האוטובוס, או כמעט כל הקווים, עוצרים בהן (לא ייתכן שאוטובוס יעצור בתחנות שוליות, שבהן עולים מעט נוסעים, אך יפסח על תחנות שבהן נמצאים נוסעים רבים). החברות פוסחות על התחנות כדי שלא יעלו אליהן נוסעים "בלתי רצויים", שעלולים לפגוע בהפרדה בין המינים;

• כל נוסע המבקש לעלות לאוטובוס ולרדת באחת מתחנות העצירה שלו – בין אם מדובר בעצירה לצורך הורדת נוסעים או

החברות פוסחות על תחנות כדי שלא יעלו אליהן נוסעים "בלתי רצויים", שעלולים לפגוע בהפרדה בין המינים

בעצירה לחניה להתרעננות, יוכל לעשות זאת ללא הגבלות של כבילת נוסע. כבילת נוסע פירושה מתן אפשרות לכלל הנוסעים לרדת באחת התחנות, אך איסור הירידה על נוסעים שעלו בתחנה אחרת. תופעה זו היא אפליה מובהקת;

• המפקח על התעבורה ישלול רישיון מקו שבו תעריף הנסיעה לתחנה קודמת יהיה יקר מאשר תעריף הנסיעה בתחנה מאוחרת. לא ייתכן שמחיר הנסיעה מצפת לבני ברק יהיה זול, ואילו מחיר הנסיעה לתחנות הביניים יהיה יקר יותר;

• מוקד המידע צריך למסור מידע מלא, הן בטלפון, הן באינטרנט והן בכל אמצעי אחר, על כל הקווים שבהם יכול הנוסע להשתמש ולא להסתיר את הקווים או את תעריף הנסיעה בהם, כפי שהוא עושה כיום.

למאמר ב-News1



איך תוכל לפעול?