לא למחטף הקריטריונים של משרד החינוך

הממשלה מנסה להעביר קריטריונים שיאפשרו לממן את לימודיו של מי שאמור באותו זמן לשרת בצבא ואינו עושה זאת. חובה להגיש התנגדות ולומר לה: זה לא חוקי ולא מוסרי

ישיבת פוניבז'. צילום: פלאש 90
ישיבת פוניבז', צילום: פלאש 90
 
בעקבות פסק הדין של בג"צ בחודש פברואר, 54 אלף תלמידי ישיבות ואברכים (תלמידים נשואים) איבדו את מעמד דחיית השירות. בראשית אוגוסט עם פקיעת תוקפו של חוק טל, הצבא היה צריך להתחיל לגייס אותם. במקביל גם התבטלה האפשרות החוקית לתקצב את לימודיהם בישיבות. עמותת חדו"ש יחד עם הפורום לשוויון בנטל, ישראל חופשית וח"כ לשעבר רוני בריזון, פנו באמצעות עו"ד גלעד ברנע, ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין, לשר האוצר יובל שטייניץ ולשר החינוך גדעון סער בדרישה שיעצרו את ההקצבות הלא חוקיות. משלא נענינו, עתרנו בראשית אוגוסט לבג"צ כדי שיורה לעצור את ההעברות. הדיון בעתירה אמור להיערך בסוף ספטמבר.
במקום לנהוג כחוק ולעצור את התמיכות,  הזדרז משרד החינוך השבוע לנסות לערוך מחטף ולפרסם טיוטה לקריטריונים "חדשים" להקצבות לישיבות. ההצעה, אם תאושר, תאפשר להעביר כספים לא רק למי שנמצא בדחיית שירות אלא גם למי שהיו במעמד זה בעבר ולא יגויסו בפועל. כלומר, היא תתיר להמשיך להעביר כספים לישיבות כאילו לא בוטל חוק טל מעולם ואין חובת שירות. מתברר שלמרות פסק הדין של בג"צ ובניגוד לעקרון השוויון, לממשלה הרבה יותר חשוב ודחוף להמשיך לממן את תלמידי הישיבות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, מאשר לקיים את החוק ופסיקת בתי המשפט ולגייס אותם לצבא / שירות אזרחי.
כדי שתוכל להזדרז ולהזרים את ההקצבות לישיבות פרסמה הממשלה את טיוטת התיקון  להתנגדויות לשלושה וחצי ימים בלבד, מה שמגדיל את חוסר התקינות של המהלך. יש להגיש את ההתנגדויות עד יום חמישי ה-6.9 ב-12:00 בצהרים.
חשוב להגיש התנגדויות (באמצעות הטופס למטה) ולומר לממשלה שמחטף הקריטריונים שלה לא חוקי ולא מוסרי. חשוב לעשות את זה עוד היום לפני תום המועד החוקי.
 
הערה: הטופס למשלוח המייל מאפשר להוסיף נימוקים להתנגדות וכן להכניס נוסח אישי. אתם מוזמנים לנצל אפשרות זו. ככל שההתנגדויות יהיו שונות ומגוונות יותר ויכללו יותר נימוקים, יהיה צורך להתחשב בהן יותר.

 

 שלח מכתב / פנה למעצבי המדיניות 
המכתב ישלח ל:

פרטיך האישיים כפי שיופיעו במכתב:
*שם מלא

*ישוב

*טלפון

*דוא"ל

מומלץ להוסיף לטקסט מסר אישי קצר. חשוב להקפיד על לשון ראויה ומכובדת.
המיילים ישלחו בעיכוב קל, לאחר בדיקה שהם עומדים בקני המידה של המערכת.

פרטי הפנייה (1000 תוים מקסימום)

יש להקליד טקסט זה בתיבה המתאימה

מעוניין לקבל המידעון (ניוזלטר)

איך תוכל לפעול?