ינואר - מרץ 2013

בערוץ זה קישורים למבחר מתוך הכתבות הרבות שפורסמו על חדו"ש בתקשורת. כשהופיעו כתבות רבות באותו נושא, קישרנו רק לחלקן. כתבות שהתפרסמו בעיתונים שאין להם מהדורה אלקטרונית בדרך כלל לא יופיעו. כתבות באנגלית, יועלו באתר באנגלית.

 





קישור

"קול ברמה" בשירות ש"ס

עמותת חדו"ש פנתה ליו"ר ועדת הבחירות השופט אליקים רובינשטיין בבקשה לנקוט סנקציות כנגד תחנת הרדיו התורנית הספרדית קול ברמה. זאת, לאחר שהתחנה הפרה לכאורה את הוראות הרשות השנייה, ושידרה במוצאי שבת האחרון את שיעורו של מנהיג שס הרב עובדיה יוסף בלי לצנזר את תעמולת הבחירות, שכללה התקפות חריפות שלו על מפלגת הבית היהודי. מנכ"ל חדו"ש עו"ד אורי רגב: "התברר ש'קול ברמה' המשיכה להפר את האיסור על תעמולת בחירות תוך זלזול מופגן, הן בהוראות החוק, הן בהחלטת כבוד יו"ר הוועדה והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, והן בהנחיות הרשות השנייה"

"קול ברמה" בשירות ש"ס

קישור

יהדות התורה נדרשו להסיר ברכות ממודעותיהם

יו"ר ועדת הבחירות השופט אליקים רובינשטיין הורה ליהדות התורה למחוק את הברכות ממודעה בה "קריאת הקודש" של 28 גדולי התורה של המפלגה להצביע ג'. זאת, בעקבות עתירת עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון. רובינשטיין קובע כי ברכת הרבנים למצביעים ג' כי יזכו ב"בני, חיי ומזוני" (בנים, אריכות ימים ופרנסה) מהווה עבירה על איסור הברכות בחוק הבחירות.מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב בירך על ההחלטה: "השופט רובינשטיין הבהיר שגם גדולי התורה אינם מעל החוק וגם להם אסור לחלק ברכות".

יהדות התורה נדרשו להסיר ברכות ממודעותיהם

קישור

משרד החינוך במכתב לישיבות- אסורה פעילות פוליטית על חשבון הלימודים

מנהל אגף בכיר למוסדות תורניים במשרד החינוך, עמוס ציאדה, הוציא הוראה לראשי הישיבות ולמנהליהן המחדדת את האיסור על פעילות מפלגתית של התלמידים והאברכים בשעות הלימודים ואוסרת על ישיבות לגייס את תלמידיהן לתעמולה. ציאדה כתב כי "למען הסר ספק, מובהר בזה כי על הלימודים להמשך כסדרם גם בתקופת הבחירות ועל התלמידים לשהות בין כותלי המוסד בכל השעות כפי שהוצהר עליהן ולקיים בהם לימודים בלבד ללא תעמולה". מנכ"ל חדו"ש שפנתה בנושא לציאדה אומר בתגובה כי: "בכדי למנוע התרחבות המצב הבלתי תקין הזה חיוני שיתקיימו בתקופה זו ביקורות פתע מוגברות ויחוזק מערך הביקורות מטעם משרדי החינוך והאוצר. הימנעות מפעולה כזו יהיה מתן הכשר שבשתיקה להפרת חוק המונית ולמצב שישים ללעג את מנגנון חלוקת ההקצבות, הפיקוח והאכיפה של האגף למוסדות תורניים. הדבר יפגע פגיעה ממשית בשלטון החוק ואף יחתור תחת הגינות ושוויון מערכת הבחירות".

משרד החינוך במכתב לישיבות- אסורה פעילות פוליטית על חשבון הלימודים

קישור

נפסלו העמותות החרדיות שניגשו למכרזים בחריש

מינהל מקרקעי ישראל הודיע לפני שעה קלה כי ועדת המכרזים שבראשותו החליטה שלא לקבל את הצעותיהן של 12 עמותות חרדיות שניגשו למכרזים, ביניהן לכמה למגרשים הגדולים בעיר. בעקבות ביטול הצעות העמותות נותרו 4 מגרשים לבניית 319 יחידות דור ללא זוכים. מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב אמר בתגובה: ""מדובר במקרה קלאסי של שכרון כוח של עסקנים שהתרגלו שהכל מותר להם. עסקני הקרטל, ביניהם מאיר פרוש ורפאל פנחסי, לא הסתפקו בהטבות של כמאתיים אלף שקל לדירה שלא מקבל שום מגזר אחר. הם רצו גם להכתיב ולתאם את מחירי הדירות ולהבטיח את זכייתם של אנשיהם ברוב המכריע של המכרזים"

נפסלו העמותות החרדיות שניגשו למכרזים בחריש

קישור

67% אחוז מהציבור יושפעו מאוד בהצבעתם מנושאי דת ומדינה

67 אחוזים מהציבור היהודי בישראל אומרים שנושאי דת ומדינה ישפיעו במידה רבה על הצבעתם – וביניהם גם 70% מהמתלבטים. 38% מהציבור אמרו שנושאים אלה ישפיעו במידה רבה מאוד ו-29% במידה די רבה. רק 33% אמרו שנושאים אלה ישפיעו במידה מועטה או לא ישפיעו כלל. ממצאים אלה מעניינים במיוחד לאור הנוכחות המועטה יחסית של נושאי דת ומדינה במערכת הבחירות, להוציא נושא השוויון בנטל. כך עולה מסקר שערך מכון סמית ב-14-15 בינואר בקרב מדגם מייצג של 500 איש מקרב האוכלוסייה הבוגרת בישראל. מנכ"ל חדו"ש הרב אורי רגב בתגובה: ""יש להצטער על העיסוק הדל בנושאי דת ומדינה במערכת הבחירות, להוציא במגזר החרדי. הדבר לא רק פוגע באיכות הדיון הציבורי ובמידע שמקבלים הבוחרים. הוא גם מנוגד לאינטרסים של המפלגות מכל חלקי הקשת הפוליטית

67% אחוז מהציבור יושפעו מאוד בהצבעתם מנושאי דת ומדינה

קישור

חריש של כולם

מינהל מקרקעי ישראל הודיע כי ועדת המכרזים שבראשותו החליטה שלא לקבל את הצעותיהן של 12 עמותות חרדיות שניגשו למכרזים, ביניהן לכמה למגרשים הגדולים בעיר, עקב חשש ליצירת קרטל בעקבות ההצעה המשותפת של העמותות. מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב בירך את ועדת המכרזים של מנהל מקרקעי ישראל על פסילת ההצעות של עמותות הקרטל החרדי בחריש. לדבריו, "מדובר במקרה קלאסי של שכרון כוח של עסקנים שהתרגלו שהכל מותר להם."

חריש של כולם

קישור

עלות אברך למדינה- בין 4100 ל-4800 ש"ח בחודש

בעמותת חדו"ש, לחופש דת ושוויון, טוענים כי סל ההטבות לאברך בגיל 28 עם 4-3 ילדים עומד על 4,800-4,100 שקל בכל חודש. שחר אילן, סמנכ"ל המחקר וההסברה בחדו"ש, סיפר כי ביצע תחשיב זהיר ומצמצם במיוחד, לעומת תחשיבים קודמים שעשה. החישוב כלל את המימון הממשלתי נטו, למשפחות בנות 6-5 נפשות. לדברי אילן, אם היה מחושב הסל לפי משפחות שכיחות בנות 12 נפשות, סל ההטבות היה גדול פי כמה וכמה. לדבריו:"סל התמיכות הוא השקעה ישירה של מדינת ישראל בהרס המשק וחבלה במאמץ הלאומי להוציא אברכים לשוק העבודה."

עלות אברך למדינה- בין 4100 ל-4800 ש"ח בחודש

קישור

תעמולת הבחירות תצונזר משיערו של עובדיה יוסף

תחנת הרדיו "קול ברמה" תשדר את שני שיעוריו של מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף עד הבחירות בשיהוי, ותצנזר מהם תעמולת בחירות, אם הרב ימשיך בכך. תכניתו של השר לשעבר שלמה בניזרי מש"ס תושעה עד אחרי הבחירות. נציג ש"ס בועדת הבחירות יהודה אבידן לא ישמש עד לאחר הבחירות כפרשן בתחנה.כך הודיעה הרשת השנייה לרדיו וטלביזיה ליו"ר ועדת הבחירות השופט אליקים רובינשטיין בתשובתה לעתירת עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, שביקשה בין היתר את שלשת הסעדים האלה. כן הודיעה הרשות שנפתחו נגד קול ברמה הליכי הפרה בגין שידורי תעמולה אסורים. מנכ"ל חדו"ש אורי רגב אמר בתגובה להחלטה כי: "בעקבות תלונות חדו"ש בעבר וגורמים נוספים התעוררו סוף סוף הרשות השנייה ו'קול ברמה' והבינו שהתחנה אינה יוכל להמשיך לתפקד כתחנת הרדיו המפלגתית של ש"ס. חבל שהיו צריכים כל כך הרבה זמן לשם כך, לאחר שבמשך שבועות ארוכים נדרס החוק האוסר תעמולת הבחירות ברגל גסה על ידי קול ברמה, ללא התערבות ממשית של הרשות השנייה. יש לקוות שהפרות אלה לא ישנו וכי הלקח נלמד הן על ידי הרשות והן על ידי 'קול ברמה' ושאר זכייני הרשות".

תעמולת הבחירות תצונזר משיערו של עובדיה יוסף

קישור

אלי ישי: " מי שלא לומד יום שלם שילך לצבא"

השר ישי אמר דבריו אלה בפאנל שנערך הבוקר, בכנס ירושלים של עיתון "בשבע", תחת הכותרת "גיוס חרדים לצה"ל ולשירות האזרחי בעקבות ביטל חוק טל". סמנכ"ל חדו"ש שחר אילן שהשתתף בפאנל קרא לכל חלקי המחנה הציוני להתאחד על מנת לפתור את המשבר הקשה: "זהו פתרון קשה והדרך היחידה להגשים אותו היא שכל חלקי המחנה הציוני,ימין, מרכז, שמאל, חילונים, מסורתיים, דתיים וחלק מהחרדים, יתלכדו סביבו. דרוש שיתוף פעולה ציוני להצלת הציונות".

אלי ישי: " מי שלא לומד יום שלם שילך לצבא"

קישור

הקומבינה של גפני

בדיקות חדו"ש מעלה כי התוספות לתקציב למטרות דת שאישרה וועדת הכספים בראשותו של גפני עומדות בממוצע על כמיליארד שקל בשנה.ב-2011 הועברו למטרות דת 850 מיליון שקל. 140 מיליון שקל מתוכם, סומנו ככספים שניתנו כמענקים קואליציוניים לגפני ולחרדים. ב-2010, 328 מיליון שקל מתוך מיליארד השקלים שעברו, הוגדרו על ידי האוצר במונחים כמו "קואליציוני", "קואליציוני גפני" ו"קואליציוני ש"ס". מתוך זה הגדיר האוצר באופן טכני העברת 7 מיליון שקלים כסעיף "קואליציוני גפני מבזבוזים לרשת הגנים".

הקומבינה של גפני

קישור

בעקבות עתירת חדו"ש, ש"ס לא תשתמש באפליקצית הברכות

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין סיכם היום (ה') עם נציגי ש"ס כי לא ישתמשו עוד באפליקציה, המאפשרת לגולשים באתר המפלגה ובעמוד הפייסבוק שלה לקבל ברכות מהרב עובדיה יוסף. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה שהגישה עמותת חדו"ש (חופש דת ושוויון). מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, הביע סיפוק מההישג, "המחזק את האיסור שבחוק על שימוש בברכות וקללות לשידול מצביעים", ואמר כי הדבר "ייצור מערכת בחירות נקייה ורציונלית יותר". רגב אמר ש"גם ש"ס אינה מעל לחוק, ואין מקום במערכות בחירות לשימוש באבזרים ואמצעים מיסטיים, בצורת ברכות, קמעות וכדומה".

בעקבות עתירת חדו"ש, ש"ס לא תשתמש באפליקצית הברכות

>12>

איך תוכל לפעול?