חרם משתלם

הקניון הרוויח מהחרם החרדי, אבל היו עסקים שנסגרו

בעקבות החרם בשנה שעברה הצטרפו ללקוחות הקניון חילונים רבים, אומרת סמנכ"לית השיווק של החברה המנהלת את קניון רמות. עם זאת, נסגרו עסקים שהיו תלויים לחלוטין בקהל החרדי

28/08/2014 18:36

תגיות: קניון רמות ·  חרם חרדי ·  טלי עציוני ·  שירת נשים

קניון רמות בירושלים. צילום: Zivya, wikipediaקניון רמות בירושלים. צילום: Zivya, wikipedia

הציבור החרדי הטיל חרם על קניון רמות בירושלים בקיץ שעבר, בעקבות דרישות מחמירות שהפנו רבנים אל הנהלת הקניון. "מיום הקמת הקניון עשינו מאמצים רבים להשביע את רצונו של הציבור החרדי ולהיות רגישים לאורח חייו", אומרת טלי עציוני, סמנכ"ל שיווק ופרסום בחברת פרומול, המנהלת את הקניון.

בתשובה לשאלה על אופן ההתמודדות עם החרם החרדי אומרת עציוני: "הפעולה העיקרית שנקטנו היתה לא להיכנע. למעשה, גם אם היינו רוצים לא היתה לנו אפשרות לעמוד בדרישות הרבנים. מה שקרה זה שהקהל הירושלמי, שרגיש לבעיית הכפייה הדתית, התרעם על החרם. אורגנו אירועי תמיכה שאליהם הצטרפו אנשים רבים שלא הכירו את הקניון לפני כן".

בראיון שמתפרסם בדף הפייסבוק של פרסום למל כהן היא אומרת, הקניון לא נענה לדרישות הרבנים – לא לפני החרם ולא אחריו.

צורכי הציבור החרדי מובאים בחשבון. למשל, אם מתקיים אירוע תרבות בקניון, הוא לא כולל שירה של נשים

עם זאת, לדבריה, הנהלת הקניון ממשיכה לגלות רגישות לצורכי הציבור החרדי. צרכים אלה מובאים בחשבון בכל הזדמנות. למשל, אם מתקיים אירוע תרבות בקניון, הוא לא כולל שירה של נשים.

עציוני אומרת כי החרם הוסר לבסוף בעקבות פנייה למגשר, שניהל תהליך שארך כמה חודשים. בסוף התהליך הוחלט על תקופת ניסיון של שלושה חודשים. תקופת הניסיון נגמרה ומאז נמשכת הפעילות בקניון כרגיל. הקניון יצא נשכר מפרשת החרם, אומרת עציוני.

"בנוסף לקהל החילוני הקבוע ולחרדים שחזרו, הצטרפו לקהל לקוחותינו חילונים רבים שהכירו את הקניון בעקבות החרם ופעולות התמיכה", היא מציינת. עם זאת, לדבריה, עסקים שהיו תלויים לחלוטין בקהל החרדי נסגרו.

לראיון בדף הפייסבוק של פרסום למל כהן



איך תוכל לפעול?