גזל של כלים בסיסיים

חוק הפטור מליבה אושר סופית בכנסת. חדו"ש: פיגוע בעתיד המדינה

מליאת הכנסת אישרה את החוק בקריאה שנייה ושלישית. מוסדות הפטור החרדיים יקבלו תקציב מלא גם אם לא ילמדו מתמטיקה, אנגלית ומדעים

ילדים בתלמוד תורה בביתר עילית בתחילת שנת הלימודים תשעג 19.08.2012 צילום נתי שוחט פלאש 90.jpgילדים בתלמוד תורה בביתר עילית (צילום אילוסטרציה). צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הבוקר בקריאה שנייה ושלישית את החוק לביטול חובת לימודי הליבה. החוק התקבל לאחר שהממשלה אישרה בשבוע שעבר את ביטול חובת לימודי הליבה במוסדות החרדיים המתוקצבים, כחלק מההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה.

בעקבות אישור ביטול חוק חובת הליבה בקריאה שנייה ושלישית אמר מנכ"ל עמותת חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב: "הממשלה ביצעה היום פיגוע בעתיד המדינה. העברת החוק התבצעה במחטף ובמהירות הבזק, אך ורק בגלל האיום של המפלגות החרדיות להפיל את הממשלה. המצביעים בעד החוק יודעים היטב שהציבור מתנגד לו וכל מומחי הכלכלה רואים בו איום וחבלה בכלכלת המדינה. ביטול חובת הליבה הוא מעשה ציני, החושף את פרצופה המכוער של הפוליטיקה הישראלית וחוסר אחריות לאומי של מנהיגי המדינה ושל כל ח"כ שהצביע בעד החוק".

החוק שאושר מבטל את הסעיף בחוק לימוד חובה, שחייב כל מוסד חינוך יסודי, כולל מוסדות הפטור החרדיים, ללמד 10 עד 11

מנכ"ל חדו"ש, הרב רגב: ביטול חובת הליבה הוא מעשה ציני, החושף חוסר אחריות לאומי של מנהיגי המדינה

שעות מתמטיקה, אנגלית ומדעים. סעיף זה התקבל ביוזמת יש עתיד בממשלה הקודמת.

"מעריב" מציין כי כיום לומדים במוסדות החרדיים כ־430 אלף תלמידים. במוסדות הפטור לומדים כ־30 אלף תלמידים.

לפי ידיעה ב"ישראל היום", להצעת החוק הממשלתית הוצמדה הצעת חוק פרטית של ח"כ משה גפני מיהדות התורה, שקובעת כי יבוטלו תנאים הקבועים בחוק בעניין תקצוב מוסדות המלמדים לימודי ליבה. לחלופין, התקצוב יהיה נתון לשיקול דעתו של שר החינוך – שיפעל על פי תקנות קבועות מראש.

בעקבות אישור החוק החדש נמסר מיש עתיד: "שיקולי השרידות השלטונית של הקואליציה גברו. כל מי שיושב בממשלה הזאת מבין שהוא גזל מאותם ילדים את הכלים הבסיסיים להשתלבות בשוק העבודה ולפרנסה. ועדיין, הם תמכו בחוק כי פשוט לא אכפת להם. על פי שיטת הקואליציה הנוכחית, הכל מותר כדי להישאר בכיסא".

לידיעה ב"מעריב"

לידיעה ב"ישראל היום"



איך תוכל לפעול?