בניגוד לאינטרס הציבורי

עתירה לבג"ץ: להורות לשר התחבורה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת

חדו"ש, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, תנועת ישראל חופשית וח"כ תמר זנדברג דורשים מישראל כץ להפעיל את שיקול הדעת המוקנה לו בחוק ולהורות על הפעלת קווים חיוניים בשבת

תחנת אוטובוסים ברחוב אלנבי בתל אביב. צילום: סרג' אטל, פלאש 90תחנת אוטובוסים ברחוב אלנבי בתל אביב (צילום אילוסטרציה). צילום: סרג' אטל, פלאש 90

בעתירה שהוגשה היום לבג"ץ נדרש שר התחבורה, ישראל כץ, להפעיל את הסמכות המוקנית לו בחוק להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. את העתירה הגישו עמותת חדו"ש, ח"כ תמר זנדברג, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, תנועת ישראל חופשית וכן אזרחים הנפגעים מהעדר תחבורה ציבורית בשבת.

העותרים טוענים כי בתקנות התעבורה מתוארים מקרים רבים שבהם אפשר להפעיל קווי שירות בשבת. בין השאר מתירות התקנות להפעיל בשבת קווים לבתי חולים, ליישובי ספר וליישובים לא יהודיים. כן אפשר להפעיל קווים חיוניים לקיום שירותי תחבורה ציבורית. לטענתם, שר התחבורה בוחר להתעלם מסעיפים אלה באופן המנוגד לחוק ולאינטרסים של אזרחי ישראל. הנימוק להתעלמות הוא הצורך לשמור על הסטטוס-קוו.

"גלובס" מדווח כי בעתירה, שהוגשה בידי עורכות הדין מירי נחמיאס יסף ואורלי ארז-לחובסקי מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה,

379 קווי אוטובוס רשאים לפעול בשבת, אבל בפועל 155 מהם מושבתים

מובאים נתונים שלפיהם 379 קווי אוטובוס רשאים לפעול בשבת, אבל בפועל 155 מהם מושבתים.

חלק מהעותרים הם אזרחים שאינם יכולים להוציא רישיון מטעמים בריאותיים או שאינם יכולים להחזיק רכב. לאזרחים אלה תחבורה ציבורית בשבת היא צורך אמיתי. לכן הם מבקשים מבית המשפט לחייב את המדינה להשיב מדוע אינה מספקת להם פתרונות.

"עד היום הוסתר מהציבור כי לשר יש סמכות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, סמכות שהשר נמנע להפעיל בשל שיקולים פוליטיים", אמר ח"כ זנדברג. "ממשלות ישראל פוגעות פעם אחר פעם באינטרס הציבורי ובצורכי האזרחים שזקוקים יותר מכל לשירות זה – קשישים, צעירים, בעלי מוגבלויות ומי שאינו יכול להחזיק כלכלית ברכב פרטי".

לידיעה ב"גלובס"



איך תוכל לפעול?