השר התחלף, חוזרים לעבוד

אחרי פרישת דרעי: נתניהו אישר עבודות ברכבת בשבת

יו"ר ש"ס סירב לרכבת לבצע עבודות תחזוקה בשבת. ממלא מקומו, ראש הממשלה, חתם על היתר המאפשר עבודה בשבתות

תחנת הרכבת הוד השרון-סוקולוב. צילום: אנונימי, ויקימדיהתחנת הרכבת הוד השרון-סוקולוב (צילום אילוסטרציה). צילום: אנונימי, ויקימדיה

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, סירב בחודשים שבה החזיק בתפקיד שר הכלכלה לאשר לרכבת ישראל לבצע עבודות בשבת, גם אם מדובר בעבודות שאינן כרוכות במכירת כרטיסים. לאחר שדרעי פרש מהמשרד הפך את החלטתו ממלא מקומו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, וחתם על היתר לביצוע עבודות תחזוקה ברכבת בשבת.

לפי ידיעה בעיתון "כלכליסט", הדברים עולים מהדו"חות הכספיים שהגישה רכבת ישראל לרבעון השלישי של שנת 2015. ברכבת ישראל אומרים: "ביום 5 בנובמבר 2015 הודיעה המדינה לבג"ץ שלנוכח התפטרותו של שר הכלכלה הורה מ"מ שר הכלכלה (נתניהו) לפעול בהתאם למדיניות שהיתה נהוגה עד כה".

המדינה לבג"ץ: לנוכח התפטרותו של שר הכלכלה הורה ממלא מקומו (נתניהו) לפעול בהתאם למדיניות שהיתה נהוגה עד כה

לפי הדו"חות, ברבעון השלישי חלה עלייה של 2.6% בהכנסות הרכבת לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המכירות הסתכמו בכ-557.7 מיליון שקל. עם זאת, עלויות הרכבת היו 516 מיליון שקל – גידול של כ-8%.

הרווח הגולמי של רכבת ישראל ברבעון השלישי היה כ-41.6 מיליון שקל, ירידה של 36% לעומת אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-8.17 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 31.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – צניחה של 73%. הרכבת סיימה את הרבעון השלישי של 2015 עם רווח נקי של 7.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 31.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2014.

לידיעה ב"כלכליסט"



איך תוכל לפעול?