רכבת לכל

"לא תהיה הפרדה ברכבת הקלה"

יאיר נוה, בעבר מנכ"ל סיטיפס, לא שלל הקצאת קרונות עם הפרדה לחרדים. אבל ראשי החברה המפעילה את הרכבת בירושלים מבהירים: לא יהיו קרונות מהדרין

הרכבת הקלה בירושלים, צילום: Anatoly Axelrod PHOTOs, flickrהרכבת הקלה בירושלים, צילום: Anatoly Axelrod PHOTOs, flickr

ראשי חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים, אומרים כי לא תהיה בה הפרדה בין גברים לנשים. במשרד התחבורה נתנו גיבוי להצהרות. יאיר אטינגר כותב ב"הארץ", כי ההצהרות נדרשו בעקבות התבטאות של מנכ"ל החברה לשעבר, יאיר נוה, באוגוסט 2010.

נוה, שבינתיים פרש מתפקידו ומונה לסגן הרמטכ"ל, אמר בעבר בתשובה לשאלת עיתונאים כי אינו שולל הקצאת קרונות לנוסעים החרדים, שבהם תתבצע הפרדה בין המינים. "הרכבת נועדה לשרת את כולם", הכריז אז. נוה הוסיף: "אני חושב שראוי ליצור אלטרנטיבות לכולם, ויש אפשרות לעשות זאת בגלל החלוקה לקרונות. אין בעיה להקצות בכל רכבת שלישית או רביעית קרון למהדרין". בעקבות הדברים נזף משרד התחבורה בנוה, משום שחברת סיטיפס אינה מוסמכת לקבוע מדיניות כזאת.

גם ועדת הרבנים לענייני תחבורה, שמאז 2007 ייצגה את הציבור החרדי במאבק סביב קווי המהדרין, הופתעה מהצהרתו של נוה.

שמעון שטרן מוועדת הרבנים לתחבורה: "אני הייתי הראשון שאמור להתלהב מההצעה של יאיר נוה, אבל מעולם לא לחצנו לקבוע קרונות מהדרין"

שמעון שטרן, שהיה דובר הוועדה, אמר כי הרעיון של הפרדה בין המינים ברכבת הוא "שטויות והבלים".

שטרן אמר: "אני הייתי הראשון שאמור להתלהב מההצעה של יאיר נוה, אבל מעולם לא ביקשנו דבר כזה ומעולם לא לחצנו לקבוע קרונות מהדרין".

שמואל אלגרבלי, היועץ האסטרטגי של מערך התנועה בירושלים, אמר: "לא יהיו קרונות מהדרין. הציבור החרדי המתון מבין שלא יהיה שום סיכוי לבצע הפרדת מהדרין בקווים שחוצים את כל ירושלים. אין שום אפשרות, אפילו פיזית, לבצע כזה דבר. לכן הם לא ביקשו את זה מעולם. היתה קבוצה קיצונית בתוך העדה החרדית שהעלתה את הנושא, אבל ראשי הציבור החרדי יודעים שאין סיכוי לבצע הפרדות".

לידיעה ב"הארץ"



איך תוכל לפעול?